Här kan ni följa bygget av en ny transportbåt.

Vi gör en plåtfärdig båt, sedan bygger kunden klart resten.

Det blir 2 st Suzuki utombordare på 300 hk. Hytten står på ”gummifötter” för en tyst och behaglig gång.

 

28 mars. Båten lastad för leverans.

16 mars. Båten klar för leverans. Nu ska kunden slutföra resten själv.

16 mars. Kraftig D-gummifender.

Röret på däck är för genomföringar till hytten.

Lucka akter om hytten.

Tillverkning av räcken och länsportar.

Tillverkning av räcken och länsportar.

Tillverkning av räcken och länsportar.

Tillverkning av badplattform.

2 mars. Nu ska vi fortsätta med luckor, räcken, mm.

2 mars. Botten klar, nu vänder vi på rätt köl igen.

2 mars.

2 mars. Zinkanoder på plats.

2 mars. Inpassning av rör för bogpropeller.

22 feb. Steglisterna på plats och svetsning pågår.

21 feb. Nu har vi vänt.

21 feb. Nu är vi i ”rätt” lokal och ska vända på båten.

21 feb. Med god hjälp av Göta Kanalbolagets ”gubbar”.

21 feb. Nu byter vi lokal.

21 feb. Nu är det mesta färdigsvetsat invändigt.

 

9 feb. Joel ”gör slut på svetstråd”.

8 feb. Nu svetsar vi klart under däck.

8 feb. Akterspegeln förstärkt.

6 feb. Däck och reling.

6 feb. Det behöver bli kraftigt för 2 x 300 hk utombordare.

5 feb. Motorbrunnen tar form.

5 feb. Motorbrunn.

30 jan. Mera däck.

26 jan. ”Däckningen” forsätter.

26 jan. Färdigsvetsat i fören innan däcket kommer på plats.

24 jan. Relingen på plats.

23 jan. Skrovsidorna är monterade.

23 jan. Nu börjar det likna en båt.

22 jan. Montering av babords skrovsida.

22 jan. Spantning i fören.

22 jan. Montering av skrovsida.

19 jan. Nu monterar vi ”slaget”.

19 jan. Joel jobbar på.

18 jan. Bottenstockar och längsgående spant i akterdelen.

18 jan. Fören

18 jan. Nu börjar vi lägga ihop botten.

17 jan. Nu svetsar vi ihop botten och sidoplåtar.

17 jan. Först får man skrota bort en del material.

16 jan. Nu har det kommit en ”byggsats”.